Comunicat Campanie Transcena

  1. Acasă
  2. /
  3. Campanii
  4. /
  5. Comunicat Campanie Transcena

Campania „Când înțeleg, pot să aleg – nu continuăm violența de gen” a fost desfășurată de Asociația Transcena, în perioada septembrie – noiembrie 2022.

Campania de informare și sensibilizare se adresează tinerilor între 15 si 19 ani și face parte din activitatea „A3 – Realizarea unei campanii naționale de informare și conștientizare a opiniei publice cu privire la violența de gen, respectarea drepturilor victimelor, evitarea revictimizării și nediscriminare” din cadrul proiectului „VioGen – RoJust” – acțiune strategică în scopul implementării efective a standardelor Consiliului Europei privind drepturile omului. Campania națională din cadrul activității A3 este derulată de Asociația Centrul FILIA.

Campania se desfășoară pe platforma online a asociației, într-o secțiune dedicată, dar și pe conturile tuturor partenerilor de Facebook, Tiktok și Instagram. Pe lângă componenta online, campania vizează modalități prin care tinerii se pot implica în prevenirea și combaterea violenței de gen. În cadrul campaniei, se desfășoară dezbateri cu elevi de liceu, atât în format online, cât și față în față. Obiectivul campaniei este acela de a ajunge la tinerii din 80 de licee din țară, mai exact 2000 elevi si 100 cadre didactice sensibilizați cu privire la violența împotriva femeilor, inclusiv informarea și sensibilizarea publicului larg cu privire la prevenirea și combaterea violentei împotriva femeilor, prin intermediul unei campanii de informare la nivel macro (panouri publicitare si spot radio-TV) si creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor (15-19 ani), prin intermediul unei platforme online cu materiale informative, inclusiv prin canale social media de tipul Instagram, TikTok si Facebook și implicarea unor influenceri pentru creșterea vizibilității subiectului.

Subiectele de interes pentru tineri au fost identificate prin transmiterea unui chestionar înainte de debutul campaniei, în urma căruia au fost primite 130 de răspunsuri. Când au fost întrebați ce mesaj legat de violența de gen doresc să le transmită adulților, ne-au răspuns: 

„Ascultați tinerii. Nu suntem copii. Suntem așteptați să alegem cariera noastră pe viață, deci avem capacitatea mentala ca sa gândim ți să decidem cum vrem sa fie lumea.”

Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, în calitate de Promotor al proiectului,  implementează începând cu luna decembrie 2021, proiectul VioGen – RoJust, în parteneriat cu:

Proiectul beneficiază de un grant în valoare de aproximativ 732 de mii de euro oferit de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE în cadrul Programului Dezvoltare locală, administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. Obiectivul proiectului este acela de a consolida capacitatea autorităților române în ceea ce privește implementarea/executarea deciziilor Curții Europene a Drepturilor Omului de la Strasbourg, precum și a recomandărilor de țară emise de către Consiliului Europei în domeniul abuzului, violenței domestice și violenței de gen.

Proiectul își propune să aibă impact la nivel național și să genereze măsuri inovatoare replicabile la nivel național, prin care să fie promovate modificări esențiale în scopul asigurării aplicării și implementării efective a standardelor Consiliului Europei privind drepturile omului.

Distribuie:

EXIT

Click aici sau apasă tasta ESC dacă vrei să ieși rapid din pagină!

Apasă aici dacă vrei să ieși rapid din pagină!